میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب (9 مورد)

میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری هایی است که امروزه متاسفانه به دلیل سبک زندگی نامناسب با سرعت زیادی در میان مردم در حال افزایش است (از هر 10 نفر 3 نفر مبتلا) عدم کنترل و درمان صحیح آن باعث بروز مشکلات بیشتر و جبران ناپذیری خواهد شد. بیماران مبتلا به کبد چرب از مصرف چربی های اشباع شده، شکر، نمک، سیگار، شیرینی و برنج جلوگیری کنند و برای درمان آن افزایش تحرک و ورزش، رژیم غذایی اساسی و مصرف میوه و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب فوق العاده عالی عمل می‌کند.

معرفی میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب:

در این بخش قصد داریم با معرفی میوه ها و سبزیجات تازه، خیلی راحت در بهبود این بیماری به شما کمک کنیم.

1. کرفس

عدم تحرک و مصرف بیش از حد از غذاهای چرب عامل اصلی کبد چرب است. کرفس سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است، که از خواص آن می‌توان به کاهش وزن، کاهش استرس، سلامت پوست و مو، ادرار آور، جلوگیری از سرطان، کاهش فشار خون، سلامت قلب، کاهش کلسترول و کمک به بهبود فعالیت های کبدی و درمان کبد چرب اشاره کرد.

برای گرفتن آب کرفس ابتدا چند ساقه از آن را بشویید و با استفاده از آبمیوه گیری آب آن را بگیرید، برای شیرین شدن در صورت تمایل می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کرده و در طول روز چند بار مصرف کنید. همچنین برای تنوع بیشتر و خوش طعم شدن آن می‌توانید آب کرفس را در کنار لیمو ترش یا هویج میل کنید.

کرفس

2. انار

انار شیرین جزو میوه هایی است که دارای خواص بی‌نظیری برای سلامتی است و به شما در سلامت قلب، تقویت کلیه، تصفیه کننده خون، شادابی پوست، رفع گرفتگی صدا، تب بر، درمان سنگ کلیه، رفع سموم از بدن، کاهش چربی، تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی کبد و در درمان التهابات ناشی از کبد چرب کمک می‌کند.

میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب

3. شاه‌توت

کبد نقش بسزایی در تجزیه چربی ها و دفع سموم بدن دارد، به همین دلیل شاه‌توت دارای مواد معدنی است که از سلامت کبد محافظت کرده و آن را تقویت می‌کند. شاه‌توت باعث جلوگیری از کم خونی، درمان یبوست، کاهش کلسترول، کنترل قند خون، بهبود گردش خون، سلامت قلب، سلامت مغز، تقویت استخوان ها، درمان مشکلات پوستی، تقویت رشد مو، جلوگیری از بیماری های کبدی، مخصوصا در پیشگیری و درمان کبد چرب موثر است.

شاهتوت

4. آلبالو

🍒 با آلبالو می‌توانید بسیاری از بیماری های کبدی را درمان کنید. مصرف آلبالو به تنظیم و بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند و باعث دفع سموم و بهبود اوره خون می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده آلبالو به دلیل داشتن سیانیدین-3-گلوکوزید، استاتوز کبدی، نارسایی کبد و التهاب کبد چرب را درمان می‌کند.

خواص چای آلبالو: این میوه باعث کاهش فشار خون و غلظت خون می‌شود و همچنین فعالیت کبد را بهبود می‌بخشد. چای آلبالو دارای خواصی مانند: پاکسازی کبد، ضد التهاب، درمان کبد چرب، تصفیه کننده خون و ادرار آور است.

میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب

5. لیمو ترش

🍋 لیمو ترش جزو پرخاصیت ترین و پرطرفدارترین میوه ها است که در فصل تابستان و زمستان کاربرد دارد. در لیوان آب عصاره یک لیمو ترش تازه بریزید و در ساعات اولیه روز میل کنید، این ترکیب می‌تواند بهترین دارو برای سم زدایی کبد، پیشگیری و درمان کبد چرب باشد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، می‌تواند به شما در هضم مواد غذایی کمک کند.

لیمو ترش

6. کنگر فرنگی (آرتیشو)

کنگر فرنگی یکی از سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب است، آرتیشو گیاه بومی نواحی جنوب اروپا و مدیترانه است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، اسید کافئیک و فلاونوئیدها به برطرف کردن کبد چرب، جذب رادیکال های آزاد کبد، دفع سموم بدن از طریق روده، تنظیم قند خون، درمان ورم روده، افزایش ترشح صفرا، بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا و … کمک می‌کند.

میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب

7. عناب

میوه عناب بومی مناطق گرمسیر بوده که خاستگاه آن چین و کشورهای آسیایی است. عناب خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که مصرف آن در کاهش سطوح آنزیم های کبدی، کاهش کلسترول، تب بر، تصفیه کننده خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش حرارت بدن، درمان بیماری های کبدی و کبد چرب فوق العاده عالی عمل می‌کند. مخصوصا اگر عناب همراه با زرشک مصرف شود، تاثیر آن چند برابر خواهد شد.

عناب

8. زرشک

زرشک یکی از بهترین میوه برای درمان کبد چرب است که سالهاست برای درمان بیماری های مختلفی مانند: مشکلات گوارشی، عفونت ها، بیماری های پوستی، کنترل دیابت، کاهش کلسترول خون، جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی، کاهش حرارت بدن، تقویت سیستم ایمنی، تصفیه کننده خون، شستشوی کبد و کلیه، پاکسازی کبد و درمان کبد چرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب

در این مقاله 8 مورد از میوه ها و سبزیجات مفید برای درمان کبد چرب را به شما معرفی کردیم که مصرف این خوراکی ها برای درمان کبد چرب فوق العاده بی نظیر عمل می‌کند، امیدواریم بتوانید از این مطلب در جهت بهبود و درمان بیماری کبد چرب استفاه کنید.

در صورت تمایل برای خرید پک درمان کبد چرب به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *