میوه و سبزیجات

معرفی بهترین میوه ها برای فشار خون بالا (12 مورد)

معرفی بهترین میوه ها برای فشار خون بالا (12 مورد)

امروزه عوامل زیادی مانند: سن، تغذیه، سابقه خانوادگی، زندگی صنعتی و … باعث فشار خون بالا در فرد می‌شوند، اما راهکارهایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید بالا رفتن فشار خون را کنترل کنید. در این مطلب بهترین میوه ها برای فشار خون بالا را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

معرفی 12 مورد از بهترین میوه ها برای فشار خون:

1. گریپ فروت

بر اساس تحقیقات پژوهشگران گریپ فروت این قابلیت را دارد، فشار خون را تا حدی پایین بیاورد. تاثیر فوق العاده این میوه برای درمان فشار خون به دلیل داشتن پتاسیم بالای آن است. همچنین این میوه دارای ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان ها است که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند.

گریپ فروت از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

2. 🍒 آلبالو

آلبالو یکی از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا است. خواص این میوه شبیه به داروهای فشار خون و داروهای قلبی عروقی است که پزشکان تجویز می‌کنند. همچنین مصرف آب آلبالو خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. اگر بیمار با فشار خون بالا 60 میلی لیتر عصاره آلبالو میل کند، فشار خون 7 درصد کاهش پیدا می‌کند. آب آلبالو سرشار از اسیدهای فنولیک بوده به همین دلیل تاثیر بسزایی در تنظیم فشار خون دارد.

آلبالو

3. شاهتوت

شاهتوت کمک به کاهش قند خون، تقویت حافظه، سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو، درمان کم خونی، بهبود گردش خون و از همه مهم تر به طور قابل توجهی کاهنده فشار خون است. شاهتوت دارای پلی فنول بوده که این ماده از رگ های خونی محافظت می‌کند، همچنین آنتی اکسیدان و پتاسیم موجود در شاهتوت، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد و در سلامت بدن موثر است.

شاهتوت از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

4. 🍋 لیمو ترش

لیمو ترش به دلیل داشتن سدیم، اسید سیتریک، منیزیم و پتاسیم به طور چشمگیری فشار خون را پایین می‌آورد. همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن به باز شدن رگ ها و فعال شدن ماهیچه های عروق بدن کمک می‌کند. لیمو ترش مناسب برای بیماران دیابتی، جلوگیری از انواع سکته، درمان جوش و آکنه، آرام بخش، تقویت قلب و معده، رفع بوی بد دهان، در تابستان به رفع عطش و افزایش ماندگاری آب در بدن کمک می‌کند.

لیمو ترش

5. 🍉 هندوانه

هندوانه به دلیل داشتن سیترولین و آرژنین که منجر به تولید اکسید نتیریک شده، به باز شدن رگ های بدن کمک می‌کند. این میوه محبوب تابستانی یک آبرسان عالی برای بدن، جلوگیری از خطر سکته مغزی، کاهش وزن، افزایش جریان خون در بدن، سلامت قلب، به دلیل داشتن بتاکاروتن، پتاسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان فشار خون بالا را کنترل می‌کند.

هندوانه

6. انار

با مصرف یک فنجان آب انار طبیعی در روز به مدت 4 هفته فشار خونتان را پایین بیاورید؛ به همین دلیل انار یکی از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا است. انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به گردش خون و انتقال اکسیژن از طریق جریان خون کمک می‌کند و مهار کننده فشار خون بالا است. تمامی این خواص ها در آب انار طبیعی وجود دارد، پس بهتر است آب انار طبیعی میل کنید، اما اگر به هر دلایلی نتوانستید و خواستید آب میوه بسته بندی شده بخرید به هیچ عنوان شکر اضافه نباید در آن وجود داشته باشد.

انار یکی از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

7. 🍑 هلو

هلو به دلیل داشتن یون های خوراکی کمیاب، در طولانی مدت فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. بطوریکه به گفته پژوهشگران، چند ساعت پس از مصرف هلو تغییرات چشمگیر و افت زیادی در فشار خون ثبت شده است. هلو دارای یون های خوراکی کمیابی است‌، که نمی‌توان خوراکی دیگری را جایگزین آن کرد، تاثیرات منحصر به فرد هلو برای بدن در این مورد فوق العاده عمل می‌کند. این میوه سرشار از بتاکاروتن، فیبر و منیزیم است که همه اینها به کاهش فشار خون و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می‌کند.

هلو

8. 🍊 پرتقال

پرتقال جزو میوه های پرطرفداری است که به دلیل دوام بالا همیشه در دسترس بوده و به راحتی یافت می‌شود. اگر فشار خون دارید این میوه را همیشه در برنامه غذایی خود قرار دهید، فلاونوئید هسپریدین، فیبر، آنتی اکسیدان و منیزیم موجود در پرتقال به کنترل سطح فشار خون در بدن کمک می‌کند؛ همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌کند. در طول روز آب پرتقال بنوشید تا فشار خون تنظیمی داشته باشید.

پرتقال از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

9. 🥝 کیوی

کیوی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، مواد معدنی و فیبر های خوراکی است که به شما در هضم غذا، کاهش وزن، جلوگیری از کلسترول بالا، تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست کمک می‌کند، علاوه بر این ها مطالعات نشان داده مصرف 3 عدد کیوی در روز خطر ابتلا به بالا رفتن فشار خون را کاهش می‌دهد.

کیوی

10. 🍏 سیب

سیب به عنوان میوه سلامتی شناخته می‌شود، این میوه سرشار از روی، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. مصرف روزانه یک سیب به خصوص در صبح ها تاثیر بالایی در کنترل سریع فشار خون بالا خواهد داشت. می‌توانید به عنوان تنقلات سیب، آلبالو، زرد آلو و پرتقال خشک شده را در میان وعده هایتان قرار دهید که بسیار سالم و مفید بوده و هم در تنظیم فشار خون موثر است.

سیب

11. 🍌 موز

موز جزو بهترین میوه ها برای مبتلایان فشار خون بالا است. مصرف یک عدد موز در روز به دلیل داشتن منبع کاملی از پتاسیم، کربوهیدرات، ویتامین B6، ویتامین C و منیزیم در کاهش فشار خون موثر خواهد بود. این میوه محبوب، انرژی زا، تعادل سطح الکترولیت بدن، شادی آور، محافظت از رگ های خونی، بهبود گردش خون، تقویت دستگاه گوارش، ضد سرطان و کاهنده فشار خون است.

بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

12. 🥭 انبه

انبه یک میوه گرم و مقوی است که در کنترل فشار خون بالا نقش مهمی دارد. این میوه منبع غنی از بتاکاروتن، پتاسیم و ویتامین C است که به طور قابل توجهی فشار خون بالا را تنظیم می‌کند. اما نباید در مصرف انبه زیاده روی کنید، چون موجب افزایش حرارت بدن می‌شود.

بهترین میوه ها برای فشار خون بالا

در این مطلب بهترین میوه ها برای فشار خون بالا را به شما معرفی کردیم، امیدواریم با مصرف میوه های مفید به شما در درمان و بهبود بیماری هایتان کمک کنیم. پیشنهاد ما به شما در کنار این میوه ها، پک درمان گیاهی تنظیم کننده فشار خون است که در روند بهبودی شما بسیار موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *