میوه و سبزیجات

بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

انواع میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند، به همین دلیل استفاده از آنها در وعده های روزانه برای سلامت بدن فوق‌العاده لازم بوده و حتی می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشد. بطوریکه متخصصان معتقد هستند که میوه ها و سبزیجات باید حداقل نیمی از بشقاب را پر کنند. در نتیجه برای مصرف میوه جات در طول روز محدودیت خاصی وجود ندارد، اما بهتر است میوه ها با توجه به قند موجود در آنها در زمان های خاصی مصرف شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند، بهترین زمان خوردن میوه را بدانند تا بتوانند بیشترین بهره را از خواص عالی آنها ببرند. در این مقاله قصد داریم بهترین زمان برای خوردن میوه را برای لاغری، بارداری، طب سنتی، ماه رمضان و … با شما به اشتراک بگذاریم، پس برای کسب اطلاعات کامل از این موضوع با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

⏰ 🍉 بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

1. بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی: نظریه های مختلفی برای این موضوع وجود دارد که آن را بررسی می‌کنیم؛ بهترین زمان برای خوردن میوه از نظر طب سنتی با معده خالی و یا با فاصله از وعده های غذایی است. چون معتقدند اگر میوه را با فاصله کوتاهی از غذا میل کنید، به دلیل حجم بالای فیبر میوه، غذا دیرتر از میوه هضم می‌شود، به همین دلیل ممکن است مواد غذایی فاسد شوند و در معده باعث ایجاد نفخ و گاز شوند که می‌تواند منجر به دل‌درد، دل‌پیچه و یا ناراحتی های گوارشی شود.

2. مصرف میوه همراه با غذا: اگر مریضی و ناراحتی خاصی ندارید، می‌توانید در هر ساعتی از طول روز میوه بخورید. اما اگر میوه هایی مانند: هنداونه، طالبی و انار را پس از غذا میل کنید، باعث ایجاد دل درد می‌شود. در غیر این صورت بیشتر میوه ها تداخلی با مواد غذایی ندارند، در واقع بهترین زمان مصرف میوه، زمانی است که شما راحت‌تر هستید و احساس می‌کنید، ناراحتی کمتری برای دستگاه گوارش شما به وجود می‌آید.

3. مصرف میوه در بعد از ظهر: این نظریه معتقد است که خوردن میوه به عنوان عصرانه، بهترین زمان برای خوردن میوه است؛ به این دلیل که یک میان وعده پرقند به عنوان عصرانه می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد و دستگاه گوارش را بیدار کند، همچنین به سیری طولانی مدت فرد کمک کرده و از خوردن میان وعده های ناسالم جلوگیری می‌کند. میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی عالی هستند، به همین دلیل می‌توانید به عنوان عصرانه میوه را به همراه مشت کوچکی آجیل میل کنید، مصرف میوه با چربی های سالم، باعث افزایش انرژی می‌شوند.

4. مصرف میوه قبل از خواب: بعضی از افراد تصور می‌کنند، مصرف میوه قبل از خواب باعث سنگینی معده و فاسد شدن آن در طول شب می‌شود، به همین دلیل از خوردن میوه قبل از خواب پرهیز می‌کنند. اما اینطور نیست؛ اگر در طول روز، میل و فرصت کافی برای خوردن میوه پیدا نمی‌کنید و تمایل به مصرف میوه در شب دارید حتما به این نکته توجه کنید. فقط کافیست پس از مصرف میوه کمی به خود زمان بدهید تا معده مقداری از مواد غذایی را به روده منتقل کند، یعنی بلافاصله بعد از خوردن میوه به رختخواب نروید و 1 یا 2 ساعت صبر کنید. با انجام این کار شما احساس سنگینی و یا عدم هضم میوه در معده خود نخواهید داشت.

بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

نکاتی که هنگام مصرف میوه باید به خاطر داشته باشید:

  • بهترین زمان مصرف میوه برای لاغری: مصرف آن به عنوان میان وعده مناسب است، چون به دلیل فیبر بالا موجود در میوه ها و عدم تخلیه سریع از معده، در کاهش اشتها و اینکه شما احساس سیری بیشتری داشته باشید، موثر است. به همین دلیل اگر قبل از اینکه غذا میل کنید، میوه بخورید، حجمی از معده شما اشغال شده، در نتیجه میل به خوردن غذا در شما کاهش پیدا می‌کند. این باعث می‌شود شما کالری کمتری بخورید و ممکن است به کم کردن وزن شما کمک کند. البته اگر تحت رژیم لاغری هستید، حتما به میزان کالری میوه ها توجه کنید و دستور مشاور تغذیه خود را اجرا کنید.
  • مصرف میوه برای دیابت نوع 2: مصرف میوه همراه غذا برای افراد مبتلا به دیابت متفاوت ایت. برای کاهش تاثیر میوه ها بر روی قند خون، افراد دیابتی می‌توانند میوه را به همراه غذا یا حتی وعده غذایی حاوی پروتئین یا چربی مصرف کنند. فیبر میوه باعث می‌شود، قند با سرعت کمتری وارد روده کوچک شود، این می‌تواند منجر به رشد کم قند خون در مقایسه با مصرف میوه تنها شود.
  • مصرف میوه برای دیابت بارداری: این نوع دیابت در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. تغییر هورمون ها در بارداری باعث عدم تحمل کربوهیدارت می‌شود، مثل افرادی دیابت نوع 2 دارند. مصرف میوه با غذا انتخاب خوبی است، اگر مشکل کنترل قند خون دارید، سعی کنید در صبح میوه میل نکنید.
  • بهترین زمان خوردن میوه در ماه رمضان: خوردن میوه در ماه رمضان بلافاصله بعد از افطار و سحر، مخصوصا هندوانه باعث فاسد شدن غذا در معده می‌شود. بهترین زمان مناسب در ماه رمضان برای مصرف میوه و هنداونه 2 ساعت بعد از افطار است.
  • بهترین زمان مصرف میوه در بدنسازی: بهترین زمان مناسب برای خوردن میوه حدودا 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرینات ورزشی است. خوردن میوه هایی مانند: موز، گلابی، سیب، کیوی، انبه، هنداونه و … قبل از تمرین به جلوگیری از خستگی عضلانی که وقتی سطح گلیکوژن عضله شروع به پایین آمدن می‌کند اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند.
  • بهترین زمان خوردن میوه برای سلامت پوست: بهترین میوه ها برای شادابی و زیبایی پوست شامل این موارد هستند: آووکادو، سیب، موز، کیوی، انار، توت فرنگی، لیمو و آلو که هر کدام از این میوه ها برای سلامت پوست شما مفید هستند و می‌توانید در هر ساعتی از روز آنها را میل کنید. اما برای تاثیرگذاری بیشتر و پاکسازی بدنتان می‌توانید به مدت 3 روز روزه میوه بگیرید و در هر ساعت از روز فقط میوه بخورید، در نهایت از دیدن پوستی درخشان و شاداب شگفت زده خواهید شد.

نکاتی که هنگام مصرف میوه باید به خاطر داشته باشید:

جمع بندی نهایی:

برای بسیاری از افراد هر زمانی از روز زمان خوبی برای مصرف میوه است و هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد که شما از خوردن میوه در وعده های مختلف خودداری کنید. اما زمان بندی‌اش می‌تواند برای بیماران دیابتی و افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، مناسب و مهم باشد. میوه ها بسیار سالم و مغذی هستند که باعث کاهش وزن و درمان بسیاری از بیماری ها می‌شوند.

در این مقاله نظریه های مختلفی را برای مصرف میوه با شما به اشتراک گذاشتیم، شما با مطالعه این نظریه های مختلف می‌توانید بهترین زمان مصرف میوه را برای خودتان انتخاب کنید تا از خواص عالی میوه و سبزیجات بهترین بهره را ببرید. امیدواریم بتوانید از نکات مفیدی که در این مقاله با شما در میان گذاشتیم، استفاده کنید. در صورت تمایل برای مطالعه مطالب بیشتر و مفید به بلاگ میوه رسون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *