میوه و سبزیجات

با مصرف این میوه ها کرونا را شکست دهید!

میوه های مفید برای درمان کرونا

با مصرف میوه و سبزیجات تازه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید تا از شما در برابر ویروس ها و بیماری های مختلف محافظت کند، چون حتی ترس از ابتلا به بیماری می‌تواند سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف کند و ویروس به راحتی به بدن نفوذ کرده و فرد به بیماری مبتلا شود. برای تقویت سیستم ایمنی استرس نداشته باشید و از مواد معدنی و ویتامین های: D، C، A، E، روی، آهن، زینک، سلنیوم استفاده کنید. در این مقاله 9 مورد از میوه های مفید برای درمان کرونا را به شما معرفی می‌کنیم؛ برای کسب اطلاعات کامل از این موضوع با ما تا انتها همراه باشید.

با مصرف این میوه ها کرونا را شکست دهید!

اگر به بیماری کووید 19 مبتلا شدید، با میوه های مفید برای درمان کرونا آشنا شوید:

پرتقال

🍊 ویتامین C موجود در پرتقال مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده که از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. تمامی مرکبات (لیمو شیرین، پرتقال، لیمو ترش) دارای ویتامین C هستند که برای درمان کرونا و دیگر بیماری های ویروسی مفید است. یکی از مهم ترین خواص آب پرتقال به دلیل داشتن هسپریدین است که به کنترل فشار خون و سلامت کلیه ها کمک می‌کند.

پرتقال از میوه های مفید برای کرونا

لیمو شیرین

لیمو شیرین جزو میوه های مفید برای درمان کرونا و دیگر بیماری های ویروسی است، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی باعث افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از عفونت ها، تقویت سیستم ایمنی، تب بر، درمان گلو درد و همچنین دارای خاصیت سم زدایی است. لیمو شیرین دارای املاح معدنی مانند: ویتامین c، اسید سیتریک، پکتین، لیمونین، فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و فلاوونوئید است.

لیمو شیرین

به

به دارای منبع کاملی از مواد معدنی و ویتامین هایی از جمله: مس، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین های گروه B، آنتی اکسیدان، فیبر غذایی، تیامین، منیزیم، آهن و… است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و دارای خواص ضد التهابی، ضد آلرژی، کاهش ابتلا به عفونت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، موثر بوده و همچنین دانه های آن به بهبود سرفه، گلو درد و برونشیت کمک می‌کند.

البته به این مورد توجه کنید که دانه های به را نباید بجویید چون حاوی ماده‌ای سمی است به نام آمیگدالین که به سیانوریک اسید تبدیل می‌شود و مصرف بیش از حد آن مضر است، پس دانه این میوه را مانند چای دم کرده و میل کنید.

به از میوه های مفید برای کرونا

کیوی

🥝 کیوی یکی دیگر از میوه های مفید برای درمان کرونا است چون سرشار از آنتی اکسیدان، فولات، ویتامین C، K و پتاسیم است. این ویتامین های مفید در بدن به ساخت سلول های سالم، مبارزه با عفونت و حفظ سیستم ایمنی بدن و حفظ شادی و نشاط کمک می‌کند. وجود ویتامین k برای بدن بسیار ضروری است چون کمبود آن باعث ضعف استخوان ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از التهاب و مبارزه با سرطان و سایر بیماری ها می‌شود.

کیوی

انار

انار یکی از میوه های شیرین و آبدار و پرطرفدار است که به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، نمی‌توان به طور کامل تمامی خواص آن را نام برد. برخی از خواص این میوه خوشمزه شامل: مبارزه با ویروس آنفلوآنزا و ویروس کرونا، تقویت سیستم ایمنی، رقیق کننده خون، بهبود دهنده سطح اکسیژن خون، جلوگیری از آرتروز، مبارزه با بیماری های قلبی و پروستات، بهبود حافظه، کاهش استرس و فشار خون، کمک به هضم غذا و تقویت استخوان ها موثر است.

انار

سیب

🍎 سیب به دلیل داشتن کلی ویتامین و آنتی اکسیدان قوی، دارای خواص فوق العاده‌ای برای سلامتی و همچنین کرونا و آنفلوآنزا است. این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در بهبود آسم، آب سیب باعث کاهش تب و رفع یبوست، بهبود مشکلات تنفسی، درمان سرفه، بهبود عملکرد ریه و کلیه بسیار موثر است.

میوه های مفید برای درمان کرونا

موز

🍌 موز سرشار از املاح و مواد معدنی مفیدی مانند: پتاسیم، ویتامین A B C، روی، آهن، سلنیوم و … است. به همین دلیل دارای خواص باورنکردنی برای جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری ها است و سلامت کل بدن را بهبود می‌بخشد؛ به عنوان مثال: برای درمان کم خونی، افسردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با بیماری های ویروسی، افزایش انرژی، بهبود سلامت استخوان ها، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و دیگر بیماری ها مفید است.

موز میوه مفید برای کرونا

انبه

🥭 این میوه قوی و خوشمزه دارای بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی است که به شما برای درمان بسیاری از بیماری ها کمک می‌کند. برخی از خواص انبه شامل این موارد: تقویت سیستم ایمنی بدن، دارای آنتی اکسیدان قوی، جلوگیری از سرطان، کنترل وزن، مفید برای قلب، کاهش کلسترول و کنترل قند خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تقویت قوای بدن برای مبارزه با بیماری های ویروسی، رفع اختلالات روده و معده، تقویت حافظه، کاهش تب و درمان سرفه است.

انبه از میوه های مفید برای کرونا

آناناس

🍍 آناناس بهترین میوه برای عیادت مریض است، چون سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده و مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند که تاثیر بسزایی در بهبود بیماری های مختلف و رشد و ترمیم بافت های بدن دارد. آناناس برای درمان بیماری های ویروسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود و ترمیم زخم های بدن، کاهش استرس، سلامت چشم و بینایی، درمان سرفه و سرماخوردگی، تقویت لثه، درمان حالت تهوع، جلوگیری از ریزش مو، افزایش انرژی، سلامت پوست و مو و … مفید است.

آناناس میوه مفید برای درمان کرونا

✳️ تاثیر میکس انبه و آناناس برای بیماران کرونایی

🥭🍍 انبه و آناناس یک ترکیب عالی برای رفع ضعف بیماران کرونایی است. میکس انبه و آناناس برای بیمارانی که دچار حالت تهوع و کم اشتهایی هستند، بسیار تاثیر بی‌نظیری خواهد داشت. همچنین آناناس 5 برابر قوی تر از شربت سینه عمل می‌کند و برای درمان سرفه های شدید موثر است.

ضدعفونی و شست و شو میوه ها

در این شرایط همه گیری کرونا باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، ماسک زدن در بیرون از منزل تنها راه رعایت پروتکل ها نیست بلکه باید مواردی که از بیرون منزل خریداری می‌کنیم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا شست و شو و ضدعفونی شوند؛ اما نباید در این مورد زیاده روی و حساسیت بیش از حد به خرج دهیم.

در این مقاله میوه های مفید برای درمان کرونا را به شما معرفی کردیم، امیدواریم از این اطلاعات برای حفظ سلامتی خود و دیگران استفاده کنید. برای مشاهده مقالات میوه رسون به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *